ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ - ΠΕΡΣΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ

2021-01-28

15. Το περσικό κράτος και οι Έλληνες της Μ. Ασίας 

Σε αυτό το μάθημα:

  • Θα γνωρίσουμε βασικά στοιχεία για τη δημιουργία, την επέκταση και το χαρακτήρα του κράτους των Περσών, καθώς και τις συνθήκες που επικρατούσαν στις ελληνικές πόλεις της Μ. Ασίας. 
  • Θα γνωρίσουμε την επανάσταση και την προσπάθεια για ανεξαρτησία των ελληνικών πόλεων της Μ. Ασίας.
  • Θα κατανοήσουμε βασικές ιστορικές έννοιες σχετικές με την ενότητα, όπως: σατράπης, λεηλασία, επανάσταση. 

Η περσική αυτοκρατορία (πηγή: Ιστορία Δ΄ τάξης)


Με λίγα λόγια

μετακινήσεις πληθυσμών στην Ελλάδα ανάγκασαν διάφορα ελληνικά φύλα να μεταναστεύσουν. Αιολείς, Ίωνες και Δωριείς εγκαταστάθηκαν στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τη Μ. Ασία, όπου ανέπτυξαν σπουδαίο πολιτισμό. 


Παρουσίαση του μαθήματος

(πηγή: https://tetartitaxi.weebly.com) 


16. Ο περσικός κίνδυνος

Σε αυτό το μάθημα:

  • Θα κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους οι Πέρσες εκστράτευσαν εναντίον των Ελλήνων. 
  • Θα μάθουμε για την εκστρατεία του Μαρδόνιου.
  • Θα μελετήσουμε τον χρόνο, τον τρόπο διεξαγωγής και την έκβαση της μάχης του Μαραθώνα. 
  • Θα συνειδητοποιήσουμε  τη σημασία του πατριωτισμού σαν παράγοντα νίκης. 

Οι εκστρατείες του Μαρδόνιου, του Δάτη και του Αρταφέρνη (Ιστορία Δ΄ Δημοτικού)

Με λίγα λόγια

Oι Πέρσες επιθυμώντας να μεγαλώσουν το κράτος τους στράφηκαν εναντίον των Ελλήνων. Στην αρχή πέτυχαν να υποτάξουν τη Μακεδονία, ενώ απέτυχαν στο Μαραθώνα (490 π.Χ.), όπου γνώρισαν μεγάλη ήττα από τους Αθηναίους. 


Παρουσίαση του μαθήματος

(πηγή: https://tetartitaxi.weebly.com)  


17. Η μάχη των Θερμοπυλών

Σε αυτό το μάθημα:

  • Να γνωρίσουμε  τον χρόνο, τον τρόπο διεξαγωγής και την έκβαση (αποτέλεσμα) της μάχης των Θερμοπυλών.
  • Θα συνειδητοποιήσουμε τη σημασία του πατριωτισμού ως παράγοντα νίκης.
  • Θα εκτιμήσουμε το μέγεθος της θυσίας του Λεωνίδα και των συντρόφων του. 

Η εκστρατεία του Ξέρξη (Ιστορία Δ΄ Δημοτικού)

Με λίγα λόγια

O Ξέρξης, ο βασιλιάς των Περσών, οργάνωσε νέα εκστρατεία εναντίον της Ελλάδος. O στρατός του απ' όπου περνούσε σκορπούσε τρόμο. Προχωρώντας έφτασε στις Θερμοπύλες (480 π.Χ.) όπου 700 Θεσπιείς και 300 Σπαρτιάτες έχασαν τη ζωή τους πολεμώντας γενναία. 


Παρουσίαση του μαθήματος

(πηγή: https://tetartitaxi.weebly.com)  


18. Η ναυμαχία της Σαλαμίνας

Σε αυτό το μάθημα:

  • Να γνωρίσουμε τον χρόνο, τον τρόπο διεξαγωγής και την έκβαση (αποτέλεσμα) της ναυμαχίας της Σαλαμίνας.
  • Να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία του πατριωτισμού ως παράγοντα νίκης.
  • Να εκτιμήσουμε το ρόλο που διαδραματίζουν οι ηγέτες. 


Με λίγα λόγια

O Ξέρξης συνέχισε την πορεία του και έφτασε στην Αθήνα, την οποία όμως είχαν εγκαταλείψει οι κάτοικοί της. O ελληνικός στόλος με απόφαση του Θεμιστοκλή έπιασε το στενό της Σαλαμίνας, το οποίο γρήγορα κύκλωσε ο περσικός στόλος. Στη ναυμαχία που έγινε (480 π.Χ.) οι Έλληνες πέτυχαν μια μεγάλη νίκη. 


Παρουσίαση του μαθήματος

(πηγή: https://tetartitaxi.weebly.com)   


19. Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης

Σε αυτό το μάθημα:

  • Να γνωρίσουμε τον χρόνο, τον τρόπο διεξαγωγής και την έκβαση (αποτέλεσμα) των Πλαταιών και της ναυμαχίας της Μυκάλης.
  • Να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία του πατριωτισμού ως παράγοντα νίκης.
  • Να εκτιμήσουμε το αγαθό της ειρήνης που έχει ως αποτέλεσμα την πρόοδο. 

Με λίγα λόγια 

O Ξέρξης εγκατέλειψε την Ελλάδα. Άφησε όμως το γαμπρό του το Μαρδόνιο να συνεχίσει την προσπάθεια για υποταγή των Ελλήνων. Μια νέα σύγκρουση έγινε στις Πλαταιές (479 π.Χ.), όπου οι Πέρσες και πάλι ηττήθηκαν


Παρουσίαση του μαθήματος

(πηγή: https://tetartitaxi.weebly.com)


© 2020 Μαρέτη Ευτυχία  Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα!